פריט ידע סדר היום בגן

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

סדר היום בגן


מדיניות

הבניית שגרת פעילויות מוכרת מאפשרת לילדים, להורים ולצוות החינוכי לצפות את העתיד להתרחש ובכך להפחית מצבים של עמימות ובלבול. סדר היום מספק הן לילדים והוריהם והן לצוות הגן מסגרת מוכרת וידועה המשרה ביטחון ותחושת שייכות. תכנון סדר יום המאפשר גמישות והתאמה לשינויים יזמן לילדים להיות מעורבים בתכנון ולהשפיע עליו בהתאם לצרכים, ליוזמות ולרעיונות. הלמידה בגן הילדים מבוססת על למידה תוך כדי משחק והתנסות חווייתיים. מעקב אחר פעילות הילדים יאפשר לצוות הגן לזהות צרכים, לנקוט גמישות בדרכי היישום ולהכניס שינויים בשגרה המתוכננת.

להלן רכיבים שיש לכלול בסדר היום:

  • מפגשים אישיים
  • מפגשים במליאה
  • מפגשים בקבוצה קטנה
  • ארוחות
  • ביסוס כישורי חיים והרגלים
  • משחק חופשי במוקדי הגן ובחצר
  • פעילויות לימודיות מתוכננות במוקדי הגן ובחצר
  • סיורים ופעילות במרחבי החיים
  • התבוננות והקשבה לילדים
  • הבעה בחומרים
  • בנייה, ויצירה
  • זמן שהות ורוגע


בתרחיש סגר:

  • תישמר שגרת יום ומפגש עם חברים וצוות גן באמצעים שונים: שיחות טלפון, שיחות וידאו או באופן מקוון.   סדר היום יהיה גמיש ככל הניתן, ויאפשר לגננת ולהורים בחירה בזמני ההשתתפות ובנושאי הפעילות.


ארגון סדר היום:

  • סדר היום ייבנה בהלימה לתכנית העבודה של הגננת, כאשר התוצאה הרצויה מתייחסת לדמות הבוגר בגן העתידי: מהו הידע, מהן מיומנויות והערכים אותם צריכים הילדים על מנת לנווט עצמם במציאות משתנה
  • סוג פעילות - מגוון פעילויות לבחירת הילדים: משחק חופשי, חקר, יצירה, תנועה, פעילות הבעה התנסות בחומרים,   בניה, התנסות ומשחק בחומרים טבעיים, פעילויות ביוזמת הילדים בהלימה לתכניות הלימודים בתחומי הליבה.
  • מסגרת פעילות - מסגרת הפעילות תיקבע בהתאם לסוג הפעילות ולצרכי הילדים והצוות: מליאה, קבוצה קטנה מתוכננת ומזדמנת  ומפגש אישי
  • מקום הפעילות - אזורי פעילות מגוונים בתוך הגן, בחצר, מרחבי החיים של הגן והבית
  • זמן הפעילות - תכנון סדר יום גמיש ודינמי המקצה  זמן לתפקודים שונים ולפעילויות מגוונות על פני רצף היום או השבוע.